کدخبر: ۳٤۸۰۱
۱٦ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰٦
چاپ

طی شش ماه گذشته

27 هزار نفر برای دریافت خدمات به کمیته امداد خراسان جنوبی مراجعه کردند

27 هزار نفر برای دریافت خدمات به کمیته امداد خراسان جنوبی مراجعه کردند

بیرجندرسا- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال 27 هزار و 788 نفر برای دریافت خدمات به کمیته امداد مراجعه کردند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا به نقل از مهر, علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع کارکنان این نهاد اظهارکرد: تعداد مراجعات به امداد نسبت به مدت مشابه پارسال 9 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 20 هزار نفر مدجویان تحت پوشش امداد و مابقی افراد غیر تحت پوشش بودند.

نخعی با بیان اینکه خدمات درمانی از درخواست‌های مراجعه‌کنندگان بوده است، افزود: به دلیل ارائه خدمات مطلوب درخواست خدمات درمانی امسال 9 درصد از سوی مراجعه‌کنندگان کاهش داشته است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خمینی(ره) خراسان جنوبی تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد را 16 هزار و 354 نفر برشمرد و بیان کرد: هم اکنون 13 درصد جمعیت استان تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.

نخعی بیان کرد: این رقم معادل 97 هزار و 528 نفر در قالب 43 هزار خانوار است.

وی با بیان اینکه از مجموع مراجعین 13 هزار و241 نفر شهری و 14 هزار و 547 نفر روستایی بوده است، افزود: این آمار نشان می‌دهد افراد نیازمند و دارای مشکلات اقتصادی در روستاها بیشتر بوده که نیازمند همت مسئولان است.

نخعی با بیان اینکه 65 نفر مددکار رسیدگی به امور نیازمندان افراد تحت پوشش و غیره را بر عهده دارند، افزود: با توجه به پراکندگی استان به طور متوسط هر مددکار 118 کیلومتر را خدمات‌رسانی می‌کند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خمینی(ره) خراسان جنوبی یادآور شد: در این مدت برای هشت هزار و 670 نفر آموزش‌های سلامت ارائه شده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.