کدخبر: ۳٤۸۰۹
۱٦ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:٤۷
چاپ

معاون بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

عدم وجود فضایی مشخص برای درمان کودکان معتاد در خراسان ‌جنوبی

عدم وجود فضایی مشخص برای درمان کودکان معتاد در خراسان ‌جنوبی

بیرجندرسا-معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی گفت: فضای مشخصی در خراسان جنوبی برای درمان کودکان معتاد پیش‌بینی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازفارس, شهرام شیخانی عصر امروز در کمیته ساماندهی امور متکدیان شهرستان بیرجند اظهار داشت: با توجه به این‌که مراحل درمان کودکان گرفتار به مواد مخدر باید به صورت ویژه انجام شود بهزیستی نمی‌تواند کودکان زیر 18 سال را در مرکز درمان و ترک اعتیاد خود پذیرش کند.

وی با بیان این‌که به دلیل حساسیت درمانی کودکان این فعالیت در سراسر کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی محول شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان ولی‌عصر بیرجند بخش‌هایی به این موضوع اختصاص داده شده است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که یکی از مشکلات پیش‌ روی در مورد درمان کودکان زیر 18 سال که در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند نبود فضایی مشخص در سطح استان برای این موضوع است، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل باید مجوز برای تاسیس این مراکز به بخش خصوصی داده شود.

مدیر بهزیستی بیرجند نیز در این جلسه اظهار داشت: بهزیستی در مسائل مربوط به افراد زیر 18 سال نمی‌تواند وارد شود.

حسن شرفی تصریح کرد: درمان افراد زیر 18 سال که گرفتار مواد مخدر شده‌اند شرایط ویژه‌ای را طلب می‌کند که این امر از حیطه کار بهزیستی خارج است.

وی به اقدامات درمانی بهزیستی برای افراد بالای 18 سال اشاره کرد و افزود: این افراد در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی پذیرش شده و به آنها یاری‌برگ داده می‌شود.

مدیر بهزیستی بیرجند با بیان این‌که باید در بحث متکدیان به صورت اساسی چاره‌اندیشی شود، خاطرنشان کرد: باید با سبک جدیدی از تکدی‌گری جلوگیری شود و درآمد بالای متکدیان مهم‌ترین دلیل گرایش به این سمت است.

کارشناس مسئول امور حمایتی کمیته امداد بیرجند در این جلسه اظهار داشت: یکی از علل اصلی روی‌آوری افراد به سمت تکدی‌گری فقر مالی است و افرادی که زیر پوشش کمیته امداد نیز هستند به سبب کافی نبودن مستمری خود دست به این اقدام می‌زنند.

حسن خادم تصریح کرد: در حال حاضر 8 هزار و 800 خانوار در قالب 20 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد بیرجند هستند.

وی یادآور شد: برای این‌که در جامعه پدیده تکدی‌گری از بین برود نیاز به کار فرهنگی وجود داشته و باید این برنامه‌ها استمرار داشته باشد.

کارشناس مسئول امور حمایتی کمیته امداد بیرجند با بیان این‌که رصد مشکلات مددجویان در اولویت فعالیت‌های کمیته امداد قرار دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات فرهنگی که کمیته امداد در این راستا انجام می‌دهد، برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره است که بیشتر فرزندان مددجویان زیر پوشش کمیته امداد که اقدام به تکدی‌گری می‌کنند در این طرح مورد نظر هستند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها