کدخبر: ۳٤۸۱٤
۱٦ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
چاپ

مدیر آبفار فردوس:

سالانه ۴۲ درصد آب در روستاهای شهرستان فردوس هدر می‌رود

سالانه ۴۲ درصد آب در روستاهای شهرستان فردوس هدر می‌رود

بیرجندرسا- مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فردوس قدمت برخی از شبکه های فرسوده را ۳۰ تا ۴۰ سال برشمرد و گفت: براثر ترکیدگی و نشت آب از این شبکه های فرسوده سالانه ۴۲ درصد آب حاصل شده در روستاهای این شهرستان هدرمی رود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم, نوید عبدالهی اظهارکرد: قبل از سال 1388 میزان هدر رفت آب از همین شبکه های فرسوده 48 درصد بود که با تلاش هایی که انجام شد از هدررفت 6 درصد آب این شبکه با بهسازی و ترمیم جلوگیری شد.

مدیرامور آب وفاضلاب روستایی فردوس بیشترین هدررفت آب شبکه های فرسوده روستایی فردوس را مربوط به مجتمع های آبرسانی روستاهای برون، فتح آباد، مهوید و باغستان عنوان کرد.

وی گفت: بخشی از هدر رفت آب هم به دلیل نصب دستگاه آب شیرین کن در روستاهای مهران کوشک و چاهنو است.

عبدالهی بیان کرد: هرسال یک میلیون و 478 هزارمترمکعب آب ازچاه های آب شرب روستایی فردوس استحصال می شود که 620هزار متر مکعب آن هدر می رود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی فردوس افزود: برای ترمیم و بازسازی هرکیلومتر شبکه فرسوده 300 میلیون ریال اعتبار لازم است

وی بیان کرد: درمجموع 45 میلیارد ریال برای بازسازی و ترمیم شبکه های فرسوده آبرسانی روستاهای فردوس  نیاز است که متاسفانه تاکنون این اعتباراختصاص نیافته است.

وی از اختصاص 5 میلیارد ریال ازمحل اعتباراتی که دراختیار نمایندگان مجلس قرار دارد و حدود 4 میلیارد ریال از سفرمعاون توسعه و راهبردی رئیس جمهور به آب و فاضلاب روستایی استان خبرداد و گفت: در صورت تحقق و تخصیص بیشتر، این اعتبار صرف نگهداری شبکه ها و تکمیل و اصلاح بازسازی مجتمع فتح آباد و باداموک می شود.

عبدالهی به کمبود آب و پایین آمدن کیفیت آن را در مجتمع های آبرسانی روستاها اشاره کرد وگفت: اکنون روستاهای بیدسکان و گستج با مشکل کمبود آب مواجه هستند به طوری که اهالی در بیدسکان فقط شب ها از آب شرب برخوردار هستند و باید برای مصارف آب شرب و بهداشتی که در روز مصرف دارند شب ها به میزان کافی آب ذخیره کنند .

وی بیان کرد: آب قنات و همچنین تانکرهای سیاری که به روستا آبرسانی می کنند برای مصرف شبانه روزی اهالی کفایت نمی کند.

 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.