کدخبر: ۵۵٦۸
۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:٤۰
چاپ

وزارت آموزش و پرورش زیر ذره بین مجلس

بحث داغ درباره وقایع فتنه88/ تأیید ها و تکذیبهای متناقض و مغلطه انگیز

بحث داغ درباره وقایع فتنه88/ تأیید ها و تکذیبهای متناقض و مغلطه انگیز

بیرجندرسا- اگر من وزیر شدم من رای اعتماد را مفروض می‌گیرم که شما قرار است از من حمایت کنید و من سعی می‌کنم با مجلس تعامل داشته باشم. اگر رای نیاوردم، خدمت به این نظام منحصر در وزارت نیست و من آماده سوختن پای نظام و فدا شدن در راه مردم هستم.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا، عصر دیروز و صبح امروز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم، محمد علی نجفی، مورد بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. بر این اساس دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف به بیان دیدگاه های خود پرداخته و پس از آن وزیر پیشنهادی از خود دفاع کرد. * احمد امیرآبادی (مخالف): در بحث تربیتی که یک بحث مهم در آموزش و پرورش آقای نجفی چه عملکردی داشته است. عملکرد آقای نجفی نشان می‌دهد که ایشان اعتقادی به حوزه پرورشی در حوزه آموزش و پرورش نداشته است در حوزه ایشان بخش پرورشی کمرنگ شد و در دوره‌های بعدی حذف شد. در برنامه شما بحث تأمین اخلاقی دانش‌آموزان و انس آنها با قرآن دیده نمی‌شود. در دوران 8 سال وزارتخانه خود گرچه تأکید می‌کنید که با حوزه‌های علمیه در ارتباط بودید اما بگویید چند تفاهم‌نامه با حوزه‌های علمیه و مراکز دینی داشته‌اید؛ چند بار با مراجع اعظام تقلید دیدار کرده‌اید. با عدم وجود برنامه آقای نجفی برای کیفی‌سازی مدارس دولتی، مردم از کجا بیاورند برای تحصیل فرزندان خود به مدارس غیرانتفاعی پول بدهند آیا نباید ما مدارس دولتی را کیفی می‌کردیم؟ متأسفانه آقای رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرورش به جای یک چهره علمی و فرهنگی یک چهره سیاسی معرفی کرده است که به گفته خودش حتی یک روز در مدرسه معلم نبوده و یک مدرسه هم مدیریت نکرده جزء اینکه 8 سال وزیر آموزش و پرورش بوده است. نمی‌توانیم از کنار فتنه 88 به آسانی عبور کنیم اظهار داشت. در ستاد انتخاباتی افراد بودن جرم نیست اما اینکه بعد از اعلام نتیجه انتخابات مدعی شود که 11 میلیون رأی جا‌به‌جا شده است باید پاسخگو باشد؟ باید آقای نجفی پاسخ بدهد که چرا برخی با بیانیه‌های آنها به خیابان‌ها ریختند و به نظام خسارت وارد کرده‌اند. آقای نجفی شما چه کاره بودید که در سال 88 مراجع تقلید نامه نوشتید گرچه نوشتن نامه به مراجع تقلید جرم نیست اما وارد کردن آن اتهامات در آن نامه به نظام اسلامی درست بود. لطفا بفرمایید شما چه کاره بودید که در آن زمان در مناطق مختلف حضور می یافتید و می‌گفتید که به نمایندگی از موسوی و کروبی می‌خواهید از آسیب‌دیدگان دلجویی کنید. آقای نجفی در جمع کمیته ستاد آموزش و پرورش کروبی اظهاراتی داشتند که آن را در اختیار همکاران خواهم گذاشت. آنچه در سال 88 اتفاق افتاد را فتنه می‌دانید یا نه آیا اصلا اعتقادی به تقلب دارید و آیا فتنه‌گران را محکوم می‌کنید. آقای نجفی در زمانی که در شورای شهر بودند با نام‌گذاری یک میدان به نام 9 دی که در آن روز چشم فتنه کور شده بود مخالفت کردند که باید پاسخگو باشند. *علیرضا زاکانی (مخالف) : مخالفت من به دلیل نوع نگاه نجفی به آموزش و پرورش است. نگاه غربی‌ها به رشد در زمینه‌های مادی است؛ در نظام اسلامی، فرهنگ اساس و محور است در حالی که در غرب این اقتصاد است که محور محسوب می‌شود. زاکانی در ادامه سخنان خود به سند بنیادین توسعه آموزش و پرورش که در آذرماه سال 90 تصویب و پس از آن به تایید مقام معظم رهبری رسید، اشاره کرد و افزود: این سند تکالیف مربوط به آموزش و پرورش را معین کرده است که بایستی فرد حاضر در وزارت آموزش و پرورش به اجرای آن اهتمام داشته باشد. وی افزود: البته آقای نجفی در برنامه‌های خود، نه وعده بررسی  سند بنیادین توسعه آموزش و پرورش ، که در آذر ماه 90 تصویب و به تأیید مقام معظم رهبری رسید، و نه اجرایی کردن آن را داده است. بیش از هشت سال مدیریت وی را تجربه کردیم و شاهد عملکرد وی بوده‌ایم. امروز آموزش و پرورش نیاز به تحول با نگاه درست به انسان و توجه به مسئولیت‌های جامعه اسلامی دارد که البته آقای نجفی اعتقاد چندانی به این تحول ندارد. برخی از دوستان آقای نجفی در دوره‌ای به وی گفتند که چرا در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شوید که وی پاسخ داد کسی باید در انتخابات کاندید شود که به حکومت اسلامی اعتقاد دارد. شخصیت سیاسی نجفی یک شخصیت معتدل برای اداره آموزش و پرورش کشور نیست. اگر در مورد آقای نجفی به بحث فتنه اشاره می‌شود شاخص بودن فتنه است. اگر امروز می‌‌گوییم فتنه، یعنی انگ تقلب زدن به نظام، یعنی وارد کردن اتهام جنایت و تجاوز به نظام، که اینها درست نبود. آقای ابوترابی، جلالی و نادران می‌توانند در مورد مبحثی که می‌خواهم بیان کنم شهادت دهند. در آن ایام شش نفر مامور شدیم تا نزد آقایان موسوی، کروبی، هاشمی و رضایی رفته و ماجرا را از آنها پیگیری کنیم. ما به دیدار آنها رفتیم و اولین نکته‌ای که آقای هاشمی روز چهارشنبه 27 تیرماه بیان کردند این بود که صبح روز سه‌شنبه خاتمی با من تماس گرفت (فردای روز انتخابات) و من به وی گفتم که فعلا وقت ندارم، ظهر آقای حسن خمینی، خاتمی و موسوی نزد من آمدند و آقای هاشمی اینگونه بیان کرد که آنها معتقد به تقلب بوده و آقای موسوی راهکارهای قانونی را قبول ندارد. این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: ما خدمت آقای موسوی رسیدیم و نزد آقای کروبی و رضایی هم رفتیم حتی نزد آقای هاشمی هم رفتیم. اما این افراد حتی یک کلمه راجع به تقلب استدلال نداشتند و ما متحیر بودیم که پس اعتراض‌شان برای چیست؛ البته آقای هاشمی جواب ما را دادند و گفتند که از ظهر شنبه آنها مدعی تقلب بوده و راهکارهای قانونی را هم قبول ندارند. آقای لاریجانی در همین جا برای رسیدگی به اتهام تجاوزی که آقای کروبی مطرح کردند دو گروه تشکیل شد، هر دو گروه در مجلس به این نتیجه رسیدند که از اساس ادعای بیان شده غلط است. حتی سه نفر از قوه قضائیه هم موضوع را پیگیری کردند و آنجا نیز مشخص شد که مباحث مطرح شده دروغ است که این موضوعات به اطلاع آقای کروبی رسانده شد؛ به کروبی گفته شد که اکنون که متوجه دروغ بودن این ادعا شدید چرا اعلام نمی‌کنید که متاسفانه هیچ صحبتی بیان نشد. آقای نجفی در همان ایام، اقدام کروبی را شجاعانه و خداترسانه خوانده بود. آقای نجفی! از نظام و شهدا خجالت نکشیدید که بعدا بگویید این مباحث دروغ بود اما هیچ کس از شما نشنید که شما دروغ بودن این مباحث را بیان کنید. شما در جلسه رویتان نمی‌شد بگویید که فتنه را قبول ندارید، همان فتنه‌ای که مدت‌ها کشور را زمین‌گیر کرد. زاکانی در ادامه سخنان خود بخشی از بیانیه محمدعلی نجفی خطاب به مراجع را قرائت کرد و مباحث مطرح شده در این بیانیه را به شدت مورد انتقاد قرار داد. اکنون درباره سخن گفتن درباره سرآمد وزرا به وزارتخانه‌ها هستیم. قصد نداریم عنان کار را در این وزارتخانه به دست کسی دهیم که ماحصلش مباحث بیان شده و اتهام زنی به نظام است. کمیسیون امنیت، گروهی تشکیل داد و پس از بازدید زندان‌ها متوجه شد که شرایط واقعی 180 درجه با مباحث بیان شده اختلاف دارد. من در شورای عالی هلال‌احمر بودم. زمانی که گروه ها برای سرکشی به منازل آسیب دیدگان فتنه می‌رفتند، خانواده ها  می گفتند قبل از شما آقای نجفی با خانم الف آمده و گفته اند که ما نماینده موسوی و کروبی هستیم ، چرا شما مدعی شهدایی که داده‌اید نمی شوید. آیا این خاموش کردن فتنه بود؟ *محمد قسیم عثمانی (موافق): فتنه جدیدی در راه است و این فتنه هم این است که عده‌ای می‌خواهند مجلس را در مقابل اراده ملت قرار دهند. بحث فتنه جریانی انحرافی است که با مطرح کردن آن و نسبت دادن این جریان به برخی افراد می‌خواهند شکافی بین اراده ملت و هوشیاری نمایندگان ایجاد کنند. آموزش و پرورش مهمترین وزارت موجود در دولت است. اگر آموزش و پرورش اصلاح شود جامعه ما اصلاح شده است. صحبت امروز ما درباره وزیری است که قرار است چنین وزارتخانه مهمی را اداره کند و مسلما باید فردی باشد که در شان نظام جمهوری اسلامی ما باشد. آموزش و پرورش از سد ساختن، راه ساختن و حتی انرژی هسته‌ای مهمتر است اگر ما نسل فردا را به درستی نسازیم چه کسانی می‌خواهند به جای روحانی‌ها، لاریجانی‌ها و احمدی‌نژاد‌ها کشور را مدیریت کنند. اگر امروز از نجفی رضایت وجود دارد ناشی از اقدامات خوبی او در گذشته است. آموزش و پرورش باید کاری کند که شرایط معلم شدن و معلم ماندن به خوبی حفظ شود، که معلم شدن آسان و معلم ماندن سخت است اما برنامه‌های نجفی برای این موارد مدون است. هشت سال گذشت و هیچ کسی درباره معیشت معلمان صحبت نکرد اما حالا همه به فکر معیشت فرهنگیان افتادند. معلمان به واسطه اینکه نتوانستند تورم را به لایه‌های دیگر جامعه منتقل کنند بیشترین فشار را تحمل کردند. به عقیده ما موافقان نجفی، او بعد از شهید رجایی بهترین گزینه برای وزارت آموزش و پرورش است، در همین روزهای گذشته ما پیامک‌های زیادی دریافت کردیم که محتوای همه این پیامک‌ها دفاع از نجفی در صحن مجلس بود. وقتی عملکرد نجفی را در گذشته می‌بینیم متوجه می‌شویم که او براساس شاخص‌ها نه براساس شعارها عمل کرده است. وظیفه ما این است که به نجفی کمک کنیم و بدانیم کمک به او کمک به آموزش و پرورش و نظام است. آموزش و پرورش خون رگ پیکر نظام است و نجفی تنها کسی است که می‌تواند کشتی شکسته این وزارتخانه را ترمیم کند. * غلام محمد زارعی (موافق) : سخن گفتن در مورد شخصیتی چون آقای نجفی کار بسیار دشواری است. ایشان بیش از 27 سال در سمت‌های بالا در وزارتخانه‌ها و به عنوان معاون ریاست جمهوری خدمت کرده و کارنامه ایشان مشمول از خدمت، اعتقاد کار و تلاش است. یکی از دلایلی که به عنوان موافق ایشان وظیفه و اصرار برای ابراز داشتم در خواست‌های عدیده از سوی جامعه فرهنگی بود. نجفی دردوران وزارتش، وزیر خادم القرآن معرفی شد. توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم، افزایش بی سابقه سطح معلمان و امکانات رفاهی، افزایش درمانگاه‌های فرهنگیان، ایجاد صندوق فرهنگیان، برقراری عدالت آموزشی و اولویت قراردادن اعتبارات در مناطق محروم را از دستاوردهای نجفی در سمت ریاست وزارتخانه آموزش و پرورش دولت اصلاحات است. تصویب قانون شورای‌های آموزش و پرورش و دادن بخشی از وظایف به استانها شاهکار مدیریتی آقای نجفی به شمار می‌آید. نجفی در حوزه سیاسی در ستاد آقای کروبی هیچ مسئولیتی نداشته است. آقای نجفی به لحاظ وجاهت، شخصیت، جایگاه علمی و سوابقی که در انقلاب داشته نقش تعدیل کننده داشتند و مواضع تند و ناپخته برخی‌ها را تعدیل کرد و خیلی از مسائل با تدبیر ایشان متوقف شد. حق این است که به سرعت و با حسن نیت همکاری و تعامل این شرایط برزخی را از قوه مجریه برداریم و از نگاه سیاسی به کابینه پرهیز کنیم. * مهرداد لاهوتی (موافق) : آیا فراموش کردید در زمان دولت شهیدان رجایی و باهنر آقای نجفی مورد اعتماد آنها بود و به عنوان وزیر علوم خدمت می‌کرد؟ در زمان دکتر نجفی بود که بحث نماز در مدارس با همکاری آقای قرائتی پایه‌گذاری شد. صندوق ذخیره فرهنگیان، خانه معلمان، درمانگاه مخصوص فرهنگیان همه در زمان تصدی این فرد بزرگوار در وزارت آموزش و پرورش تاسیس شد. کسی نمی‌تواند به تحصیلات و سوابق و تجربه دکتر نجفی ایرادی بگیرد در خصوص تعهد ایشان هم مگر می‌شود از دستگاه‌های نظارتی استعلام نگرفته شده باشد؟ تاسیس شوراهای آموزش و پرورش، 3 پژوهشکده، یک دانشگاه، یکصد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و .. در زمان وزارت دکتر نجفی صورت گرفت. دکتر نجفی از 22 محور برنامه برای 20 محور آن برنامه ارائه کرده است. این میزان توجه به قانون برنامه در برنامه هیچ وزیر وجود ندارد. برخی گفتند که ایشان از خانواده‌های فتنه بازدید کرده است و آقای نجفی بر اساس مصوبه شورای شهر که عضو آن بوده به اتفاق اعضا و هیئتی از این خانواده‌ها بازدید کرد و این را شورای شهر آنها تکلیف کرده بود. آقای نجفی و هیئت همراهشان بعد از بازدید از این خانواده‌ها گزارشی تهیه وتقدیم مقام عظمای ولایت کردند. آقای نجفی از نظر تعهد مراحل خود را طی کرده است و از نظر تخصص نیز دارای مدرک دکتری است. آقای نجفی می‌تواند اقتصاد بیمار این وزارتخانه که دغدغه ما و فرهنگیان است را به درستی بررسی کند. آموزش و پرورش نیاز به یک تحول و تغییر دارد و آقای نجفی هم در برنامه‌هایش به اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش اعتقاد دارد و عنوان کرده که نباید این کار عجولانه صورت گیرد بلکه باید با تدبیر همراه باشد و با تجربه‌ای که دارد می‌تواند این تحول را اجرا کند.   * محمد علی نجفی (وزیر پیشنهادی) : فعالیت آموزش و پرورش از هر لحاظ بزرگترین و مؤثرترین فعالیت دولت است و هیچ خانواده‌ای نیست که نسبت به آموزش و پرورش حساس نبوده و تحت تاثیر تصمیمات آن نباشد. پرورش نسل آینده کشور به عنوان افراد مؤمن، شایسته، کارآمد و خداجو که بتوانند از ارزش‌های نظام دفاع کرده و باعث پیروزی کشور باشند، وظیفه وزارت آموزش و پرورش است. اتخاذ هر تصمیم در حوزه آموزش و پرورش باید فارغ از شتاب‌زدگی، استمرار و هم جهتی بین اعضای کلی نظام تعلیم و تربیت باشد. با توجه به رسالت مهم وزارت آموزش و پرورش پیروی از یک اندیشه راهبردی در این حوزه اهمیت اساسی دارد. در طول سالیان گذشته تصمیمات ضد و نقیضی در زمینه برنامه‌های راهبردی حوزه آموزش و پرورش اتخاذ شده است. امروز یکی از بزرگترین فرصت‌های ما این است که اسناد بالادستی قابل احترام و با ارزشی از نظر علمی و فنی و دینی تصویب شده و در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شده است، به عنوان اسناد مادر باید تا 20 سال آینده اساس برنامه‌های آموزش و پرورش باشد. باید یک نقشه راه کامل با حضور کارشناسان مختلف در این زمینه تدوین شود. من قصد تغییر در سند تحول را ندارم و می‌گویم باید مجمعی تشکیل شود تا آنچه به نام سند در دو سال اخیر انجام شده است مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود. در سال 90 این سند تصویب شد و ما باید سال 95 نتیجه آن را عرضه کنیم. 52 برنامه از 57 برنامه مستند سند تحول در برنامه‌ای که به مجلس تقدیم کردم در نظر گرفته شده است. مسئله دیگر، مسئله تربیت دینی است که من معتقدم غایت آموزش و پرورش تربیت است، آموزش ابزار و تربیت هدف است، بنابراین تربیت نباید در آموزش و پرورش نادیده گرفته شود. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد:‌ من بحث تلفیق مبانی نظری سند تحول را مطرح کردم نه حذف فعالیت‌ها. من معتقدم معلم، مدیر و ناظم نیز باید علاوه بر مربی پرورشی در پرورش و تربیت دانش‌آموزان نیز تلاش کنند در صورتی که در مجلس عنوان شد که معاونت پرورشی در زمان وزارت من منحل شده است. در حالی که اینگونه نبود. نمایندگان مجلس اعلام کردند که در زمان وزارت من زمینه‌ سازی برای انحلال معاونت پرورشی صورت گرفت تا وزیر بعدی آن را منحل کند ولی این کار در زمان وزیر بعدی نیز انجام نشد و 6 سال پس از وزارت من معاونت پرورشی منحل شد. کسانی که در زمان وزارت من مسئولیتی در آموزش و پرورش داشتند می‌دانند که یکی از قوی‌ترین بخش‌های وزارت ما مربوط به پرورش و مربیان پرورشی بود و ما می‌توانیم بگوییم که در دوره وزارتمان به پرورش هویت دادیم. به عقیده من تعلیم و تربیت باید دین‌محور باشد که البته این با آموزش دین در مدارس متفاوت است. ما معتقدیم تعالیم دینی باید آزادانه و آگاهانه باشد همانطور که در کلام خداوند آمده است: «لااکراه فی‌الدین» تحمیل دین دانش آموز را دین‌گریز می‌کند و تمام حرف ما این است. برای برخی از مخالفان متاسفم که برخی تهمت‌ها را به کسی نسبت می‌دهند که به خاطر نظام اسلامی و عشق خدمت به انقلاب اسلامی تحصیل در معتبرترین دانشگاه آمریکا را نیمه‌کاره رها کرد و به ایران بازگشت. سه نفر از برجسته‌ترین علمای دینی ما در زمان وزارت من جزو معاونینم در وزارت آموزش و پرورش بودند، حجت الاسلام قرائتی،حجت الاسلام محسنی اژه‌ای و حجت الاسلام محمدیان خواهش من از دوستان مخالف این است که حداقل چیزهایی که به من نمی‌چسبد، با اصرار به من نچسبانند. تهمت به من، تهمت به فرهنگیانی است که بابت 9 سال خدمت من در آموزش و پرورش از من رضایت دارند. در دوره من فعالیت دینی در آموزش و پرورش اوج گرفت، دارالقرآن‌ها در زمان وزارت من تاسیس شد و فرهنگ نماز و ترویج احداث نمازخانه‌ها در مدارس در دوره وزارت من بود. به همین دلیل بود که دستگاه آموزش و پرورش به عنوان برجسته‌ترین دستگاه دینی شناخته شد. حداد عادل معاون پژوهشی و مسئول کتابهای درسی در دوره وزارت من در آموزش و پرورش بود. او حالا در مجلس حاضر است و شما می‌توانید از او سوال کنیدکه آیا ما فرهنگ دینی را در کتاب‌های درسی تضعیف کردیم؟ همین دیروز یکی از مدیر کل‌های زمان من از خوزستان تماس گرفت و گفت: قبل از حضور شما در وزارت آموزش و پرورش تنها 6 مرکز تربیت معلم وجود داشت که این تعداد در زمان خروج به 60 مرکز رسید. عده‌ای می‌گویند رضایت فرهنگیان از بنده به دلیل افزایش حقوق آنهاست ولی در پاسخ به آنها می‌گویم رضایت شغلی در گرو 4 مولفه است که یکی از این مولفه‌ها حقوق و مزایای کارکنان و فرهنگیان است. تنها در این صورت است که کرامت و منزلت فرهنگیان احیا شده و آنها احساس می‌کنند دانش و مهارت حرفه‌ای پیدا کردند. اینکه بدون آشنایی و آگاهی معلم را بر سر کلاس ششم می‌فرستیم و او در تدریس ریاضی و علوم به شاگردانش وا می‌ماند خرد کردن معلم است. و باعث از بین رفتن رضایت و کرامت معلم می‌شود. آنچه در برنامه 59 بندی‌ام آمده به صورت تک به تک اجرا خواهد شد مگر اینکه در مباحث کارشناسی متوجه شوم در بخشی اشتباه کرده‌ام. برای مخالفانی که مسائل سیاسی را وارد برنامه‌های آموزش و پرورش کردم متاسفم چرا که آنها باعث شدند بخش زیادی از وقت من صرف توزیع مسائل سیاسی به جای مسائل و برنامه‌های آموزشی و پرورشی شود. عده‌ای بابت دلجویی بنده از خانواده‌های آسیب دیده در جریان فتنه ایراداتی به من وارد می‌کنند. در توضیح این مسائل باید بگویم بنده در آن دوره عضو شورای شهر بودم و به همراه چند تن از همکارانم کاری انجام دادیم که شاید وظیفه شما نمایندگان مجلس بود. من حتی حاضر نشدم تا بار دیگر عضو شورای شهر شوم و و ثبت‌نام نکردم اما آقای روحانی این را به من تکلیف کردند و من به ایشان جواب دادم که خواهش می‌کنم با مقام بالاتر مشورت کنید. من خوشحال می‌شوم که این سمت را قبول نکنم. دیگری اصرار و بزرگواری فرهنگیان بود که از دیروز تا به حال 560 اس ام اس دریافت کردم که اکثر آن ناشناس هستند و حدود 700 میل برای من آمده است و برخی از آنها گفته‌اند که ما ختم قرآن نذر کردیم تا شما رای بیاورید. این فرهنگی کسی است که من دست رد به سینه آن بزنم؟ من چنین کاری نخواهم کرد. در مورد فتنه 88 من جزو فعالان سیاسی کشور بودم و در فعالیت‌های انتخاباتی 88 شرکت داشتم و روز سه‌شنبه بعد از انتخابات از طرف دفتر مقام معظم رهبری با من تماس گرفته شد تا به جلسه‌ای در حضور ایشان بروم. من از طرف ستاد هیچ کس در آن جلسه شرکت نکردم و آنها مرا دعوت کردند. مقام معظم رهبری در ابتدای جلسه فرمودند هر کسی هر حرفی درباره انتخابات دارد بزند و صحبت کنیم و 2 تا از وزرای پیشنهادی دیگر در این جلسه حضور داشتند. این افتخار است که در محضر مقام معظم رهبری درباره انتخابات صحبت کنیم در آنجا پیشنهاداتی مطرح شد و ایشان خود جلسه را اداره می‌کردند و تنها جلسه‌ای که من در آن دیدم که ایشان خود زمان سخن گفتن حاضرین را تعیین کردند. جمع‌بندی ایشان در پایان این بود که ما نباید کاری خلاف قانون انجام دهیم و قانون، شورای نگهبان را مسئول این امر کرده است. در آن جلسه آقای کدخدایی حضور داشتند ایشان به اعضای شورای نگهبان فرمودند که شما بررسی کنید و فصل‌الخطاب باشید. بنده حتی قبل از 29 خرداد که ایشان این سخنان را مطرح کنند مطیع این امر بودیم. کجا من مصاحبه و صحبتی خلاف این امر کردم. آقایان می‌گویند که شما مردم را تحریک برای شرکت در راهپیمایی‌ها کردید من در هیچ کدام از این راهپیمایی‌ها چه قبل و چه بعد از 29 خرداد شرکت نکردم. من نمی‌گویم کسانی که در این راهپیمایی‌ها شرکت کردند خلاف قانون عمل کردند من هم معتقدم مانند آقای مطهری، کسانی که قبل از 29 خرداد در راهپیمایی شرکت کردند اشکالی ندارد اما یک عکس یا شاهد عادل بگوید من آقای نجفی را در راهپیمایی روز دوشنبه دیده‌ام و من قبول می‌کنم راس فتنه‌ام. ما در تمام مدت تلاش کنیم آبی بر این فتنه بریزیم و آن را خاموش کنیم و لااقل بیشتر گسترش نیابد اما برخی به دلایلی تلاش کردند تا بنزین بر روی آن بریزند و متاسفانه ریختند وعده‌ای هنوز این کار را می‌کنند. مصاحبه‌ای که گفته‌اند من انجام داده‌ام را بخوانید. بحث من این بود که یک خلافی به نظام نسبت داده شده است. دو حالت بیشتر وجود ندارد یا این خلاف اتفاق نیفتاده است و باید دامن اسلام  از این لکه پاک شود و یا اگر اتفاقی افتاده باشد ربطی به نظام ندارد و دو یا سه نفر خودسر این کار را انجام دادند. پیشنهاد آورده بودند که میدان آیت‌الله حق‌شناس به 9 دی تغییر نام پیدا کند و من با آن مخالف بودم چرا که آیت‌الله حق‌شناس از مقامات و علمای این کشور بودند این همه میدان وجود دارد یکی را به همین نام بکنید. در قم هم تونل غدیر را به نام تونل 9 دی نامگذاری کردند و با فشار علما بار دیگر مجبور شدند آن را به نام غدیر بازگردانند. آنجا علما نزدیک‌شان بود و اعتراض کردند در حالیکه اینجا این طور نبود. من مدت 9 سال در آموزش و پرورش بودم سه سال در وزارت فرهنگ و آموزش عالی سه سال در سازمان برنامه و بودجه 2 سال در صدا و سیما به عنوان معاون و در بقیه سال‌ها نیز در حال بررسی کار تحقیقی و علمی بودم در تمام این سال‌ها به هیچ عنوان به دنبال اعمال سلیقه سیاسی نبودم تیم اجرایی من یک تیم کاملا فراجناحی بود. هیچ توقعی هم از شما ندارم که رای بدهید یا ندهید شما بر اساس وجدان خودتان و حجت شرعی خود تصمیم بگیرید اگر رای آورید من آن را به فال نیک می‌گیرم و با قوت و بدون منت این مسئولیت را می‌پذیرم و اگر رای نیاوردم دست شما را می‌فشارم چرا که تکلیفی از روی دوش من برداشتید. اگر من وزیر شدم من رای اعتماد را مفروض می‌گیرم که شما قرار است از من حمایت کنید و من سعی می‌کنم با مجلس تعامل داشته باشم. اگر رای نیاوردم، خدمت به این نظام منحصر در وزارت نیست و من آماده سوختن پای نظام و فدا شدن در راه مردم هستم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.