کدخبر: ۸۵۳۳۵
۱۳ خرداد ۱٤۰۳ ساعت ۱۸:۱۱
چاپ

تغییر ساعت اداری در خراسان جنوبی

بیرجندرسا-معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با ابلاغ ساعت کاری جدید ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از نیمه خرداد گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف به مدیریت بهینه مصرف انرژی در فصل تابستان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر ناصری روز یکشنبه اعلام کرد: ساعت کار تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، سازمان‌ها، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی غیر دولتی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۶ تا ۱۳ خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساعت آغاز و خاتمه کار ادارات به استناد مصوبه هیئت وزیران و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی تغییر کرده است افزود: شهرداری‌ها و دیگر بخش‌های مربوطه مکلفند به منظور خدمات رسانی به شهروندان منطبق با ساعات کاری جدید درخصوص تامین وسایل ایاب و ذهاب عمومی، برنامه ریزی و اقدام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دمای محیط کار ادارات باید بر حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم شود، متذکر شد: سامانه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ هر روز (یک ساعت قبل از پایان کار) از مدار خارج شود، روشنایی داخل ساختمان در بازه زمانی مذکور تا حد امکان کاهش یابد و روشنایی محوطه بیرونی نیز به حداقل برسد.

وی با اشاره به شرایط جوی در برخی مناطق استان گفت: با توجه به گرمای بیش از حد هوا، سامانه‌های سرمایشی در مناطق گرمسیر استان (شهرستان‌های طبس و نهبندان) همزمان با ساعت خاتمه کار ادارات از مدار خارج شوند.

ناصری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند شرایط را به نحوی مدیریت کنند که مصرف برق آنها ۳۰ درصد نسبت به دوره پایه سال گذشته در ساعات اداری و ۶۰ درصد مصرف آنها در بعد از ساعات اداری نسبت به همان روز کاهش یابد.

وی افزود: تمامی اداراتی که مولد برق اضطراری در اختیار دارند باید ترتیبی اتخاذ کنند که در ساعت پیک مصرف تابستان بار مصرفی مجموعه را از مولد تامین کنند.

آخرین اخبار